JM for VETERANER havde flere deltager fra SKIVE TK

26. maj 2024 17:51 , af Asbjørn Nordam

Ann Dueholm stillede op i tre rækker. I single blev det til et klart nederlag i semifinalen til Grete Sandberg Andersen (seeded 2) 3-6, 0-6. I damedouble spillede Ann og Gurli Poulsen sammen men mødte topseedede (1) Birgitte Holstrup/Nina Løchte, en svær match og nederlag 2-6, 2-6. Og endelig var Ann og Peter Dueholm  selv topseede (1) i mix. Det blev til en meget jævnbyrdig semifinale og sejr mod Nils Madsen/Inger Bendig 7-5,7-6. Herefter ventede det andet seedede par Jan Børjesson/Grethe Sandberg Andersen i finalen. De sidste vndt klart 6-4,6-0. Men med to semifinale- og en finaleplads må det siges at der var stort udbytte ved at stille op i de tre rækker.

I damesingle deltog også Gurli Poulsen. Hun kæmpede bravt mod den stærke Birgitte Hostrup, som vandt 6-2,6-1.

Peter Dueholm stillede ud over ovennævnte mixrække op i herredouble med Jens Nørgaard Christensen. Vores par var seeded (2) men tabte seminfanalen til Frank Porsberg/Peter Abildgaard Thomsen 6-2, 1-6, 9-11. Det var en match, hvor begge par havde overtaget i et sæt, og i matchtiebreak var vinderne foran 7-3 og 9-5, men Jens og Peter overlevede de 4 matchbolde og nåede op til 9-9, men så kom de heller ikke nærmere på at sikre finalepladsen.

Det er flot, at vores klub stiller med så mange gode veteranspillere, og at de når frem til flere semi- og finaler, og at Morten vender hjem med et mesterskab.